Perkhidmatan Kaunter Mesra Pelanggan

Kemudahan Yang Disediakan Untuk Keselesaan Pelanggan Semasa Berurusan Di Pejabat Majlis:-

  1. MENYEDIAKAN RUANG KAUNTER YANG LUAS DAN BILANGAN KAUNTER YANG MENCUKUPI

-Rekabentuk dalaman yang mesra pelanggan, unik dan menarik.

-Terdiri daripada 13 Kaunter iaitu :

1 Kaunter Khidmat Pelanggan
2 Kaunter Sebut Harga
3 Kaunter Bayaran
1 Kaunter Sewaan
3 Kaunter Perlesenan
1 Kaunter Penilaian
2 Kaunter Semakan Pelbagai
7 Kaunter Bayaran (Termasuk 1 Kaunter Khas )
1 Kaunter Semakan Lesen
1 Kaunter Kompaun
3 Kaunter Semakan Pelbagai

-Kewujudan 13 kaunter ini dapat menampung orang ramai yang berurusan walaupun pada waktu sibuk.

MENYEDIAKAN KAUNTER KHAS (KAUNTER 7)

-Untuk memberi perkhidmatan kepada

WARGA EMAS,
GOLONGAN KURANG UPAYA,
IBU-IBU MENGANDUNG
KES-KES KECEMASAN.
-pelanggan tidak perlu mengambil nombor sebaliknya boleh terus berurusan.

-Kaunter tersebut digunakan untuk melayan pelanggan-pelanggan biasa sekiranya TIADA KES DI ATAS.

3. MEMBUKA KAUNTER PADA WAKTU REHAT

-Dibuka pada waktu rehat tengah hari iaitu dari jam 1.00 tengah hari hingga 2.00 petang.

HARI REHAT
ISNIN – KHAMIS
8.15 PAGI- 4.15 PETANG
JUMAAT
8.15 PAGI- 12.15 TENGAH HARI
2.00 PETANG – 4.15 PETANG
JUMAAT
12.15 TENGAH HARI- 2.00 PETANG
Jadual Kaunter Utama Perkhidmatan Pelanggan

-Langkah ini adalah untuk memudahkan orang ramai yang bekerja berurusan pada waktu tersebut.

4. MEMBUKA KAUNTER TAMBAHAN SEWAKTU MASA PUNCAK

-Dilaksanakan pada bulan Januari – Februari dan Julai – Ogos.

-Kaunter Bayaran ditambah sehingga menjadi 5 kaunter bebanding 3 kaunter dalam keadaan biasa.

5.MENGGUNAKAN SISTEM GILIRAN CLOUD Q SYSTEM (CQ)
SISTEM GILIRAN CLOUD Q SYSTEM
Waktu menunggu dan berurusan ditetapkan .

-MEMASTIKAN PERJALANAN KAUNTER SENTIASA LANCAR DAN MESRA.

-MASALAH YANG TIMBUL DAPAT DISELESAIKAN DENGAN CEPAT.

6.MENYEDIAKAN KEMUDAHAN KOMUNIKASI PELANGGAN DI KAUNTER

-MAKLUMBALAS PELANGGAN MELALUI :

BORANG PENILAIAN PELANGGAN

BORANG CADANGAN

BORANG ADUAN AWAM

PETI CADANGAN

BAHAN-BAHAN BACAAN/RUJUKAN MAJLIS SEPERTI :

INFO MPM

MAJALAH BULETIN SUARA PERMAI

RISALAH-RISALAH JABATAN

SURAT KHABAR
-KEMUDAHAN MELAYARI INTERNET

DOWNLOAD BORANG-BORANG


7.PEMBAYARAN SECARA ELEKTRONIK

-Kemudahan Pembayaran secara Kad Kredit dan Debit di Kaunter,

-Bil-bil Majlis boleh dibayar menggunakan perkhidmatan perbankan elektronik iaitu :-

myMANJUNG,maybank2u.com, mbfcard.com dan Bank Islam.biz.com.

8.MENYEDIAKAN KEMUDAHAN ASAS UNTUK PELANGGAN KAUNTER

Memastikan orang ramai yang berurusan sentiasa selesa seperti penunjuk arah yang jelas, tempat letak kereta, kafeteria

Untuk memelihara kepentingan golongan kurang upaya, petak khas tempat meletak kereta turut disediakan